20 Aralık 2013 Cuma

MERCİMEKLİ KÖFTE

Merhaba ;
Tüm blog dostlarımın ve izleyicilerimin cuması mübarek olsun.Rabbim bu güzel cuma gününde herkesin gönlüne göre versin inşallah.Biliyorsunuz hamileyim şimdilik güzel gidiyor ve ben bu güzelliğin tadını çıkarmaya çalışıyorum.Rabbime şükürler olsun herşey yolunda.Dün ikili tarama testimizin soncu da güzel geldi.Bende bu güzel haberin etkisiyle mercimekli köfte yaptım.Çok severim inanılmaz zaafım var bu lezzete karşı.
Benim dayanamadığım bu lezzete sizde karşı koymayın ve yapın.Buyrun tarifi...


MERCİMEKLİ KÖFTE

MALZEMELER

  • 1,5 su bardağı kırmızı mercimek
  • 4 çay bardağı  simit(ince bulgur)
  • 1 demet maydanoz
  • 3-4 dal yeşil soğan ve sarımsak
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • yeteri kadar tuz,karabiber,kırmızbiber ve köfte baharatı
  • 2 yemek kaşığı salça

HAZIRLANIŞI


  1. Mercimekler yıkanıp üzerini biraz geçecek kadar su koyulup pişirilir.Mercimekler pişerken yeşil soğan ve sarımsakların beyaz kısımları ince ince doğranır.Yeşil kısımları ve maydanoz ayrı bir tabağa ince ince doğranır.
  2. Pişen mercimeğin içine salça ilave edilir.İyice ezerek 5 dk. kadar pişirilir.Simit(ince bulgur) köfte leğenine konur ve üzerine mercimekler ilave edilir.Leğenin ağzı bir kapakla kapatılıp 5 dk. dinlenmeye bırakılır.
  3. Dinlenen köftemizin içine tuzunu,karabiberini,kırmızıbiberini ve köfte baharatını,yeşil soğan ve sarımsakların beyazını da ilave edip yoğuruyoruz.Zaten çabuk yoğrulduğu için hemen olacaktır.Bir parça köfte tadarak olup olmadığını anlarsınız.
  4. Hazır olan köftemizin üzerine maydanoz ve yeşillikleri ilave ediyoruz.Ocakta iyice ısınan zeytinyağmızı ilave edip karıştırıyoruz.İyice karışılan köftemizi küçük sıkmalar halinde sıkıp servis tabağina ilave ediyoruz.


NOT:Gaziantepte ince bulgura simit denir.Ağız alışkanlığı bende öyle yazdım.Bu köfte tarifi orijinal Gaziantep yapılışı şeklindedir.Ben 4 kişilik bir tarif verdim.Siz kişi sayısına göre çoğaltabilirsiniz.Yanına güzel bir nar ekşili zeytinyağlı salata ile güzel olur.
 
 
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)))



 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder