14 Kasım 2013 Perşembe

ISPANAKLI EV BÖREĞİ


Merhaba canlarım...

Bu aralar lütfen kusuruma bakmayın bloğumla yeteri kadar ilgilenemiyorum.Affedin.Malum bebek bekliyorum bu yüzden hem iş hem ev beni yoruyor.Dolayısıyla bloğuma yeni tarifler ekleyemiyorum.
Bugün sizlere daha önce yapmış olduğum ıspanaklı böreğin tarifini vereceğim.Ispanak deyince benim aklım gidiyor.Çünkü ıspanağın her türlüsünü çok severim.Buyrun tarife...


ISPANAKLI EV BÖREĞİ

MALZEMELER

  • 500 gr ıspanak
  • 1 orta boy kuru soğan
  • Tuz,karabiber,kırmızıbiber
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 su bardağı ılık su
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • Aldığı kadar un
  • 1 tatlı kaşığı tuz ve şeker


HAZIRLANIŞI
  1. Ispanakları temizleyip doğruyoruz.Kuru soğanı da soyup doğrayıp sıvı yağda soteliyoruz.Sotelenen soğanların üzerine ıspanakları ilave edip tuzunu baharatını ekliyoruz.
  2. Pişen ıspanakları bir kenara alıp soğumasını bekliyoruz.
  3. Bu arada hamur için yaşmayayı ılık su ve bir tatlı kaşığı şekerle eritiyoruz.Üzerine diğer malzemeleri de ilave edip yumuşak güzel bir hamur elde ediyoruz.
  4. Her bir hamurumuzu pasta tabağı büyüklüğünde açıp ıspanaklı harçtan koyup yarım ay şeklinde kapatıyoruz.Diğer hamurları da bu şekilde yapıp yağlanmış fırın tepsisine dizip üzerine yumurta sarısı sürüp önceden ısınmış olan fırınımızda pişiriyoruz.


NOT:Ben bu böreğin hamurunu evde kalan ayran ile yoğurdum.Sadece ayran un tuz birazda göz kararı sıvı yağ ekledim.Sizde evde kalan ayranı bu şekilde değerlendirebilirsiniz.Böreğin yanına da mis sıcak mercimek çorbası yapın afiyetle yiyin :) 



 
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)

1 yorum:

  1. Rabbim yardımcınız olsun hayırlı sağlıklı imanlı bir evladınız olsun Böreğinizde nefis olmuş sevgiler.

    YanıtlaSil