1 Ekim 2013 Salı

ARKADAŞIMDA KISIR KEYFİ :)



Merhaba sevgili cancağızlarım
Cumartesi günü iş çıkışı sevgili arkadaşım medihaya kısır yemeye gittim.Kendileri de en az benim kadar marifetliler ve bizlere çok güzel mamalar hazırlamıştı.
Bende tabi elim boş gitmek istemedim ve giderken yapmış olduğum bol acılı dometesli turşumdan götürdüm.Hele o mis gibi kısırın yanında bir güzel gitti ki sormayın.Şuan yutkunup kısırın tadını hissedenleriniz olabilir.Valla ben aynen böyle yaptım olsada yesem diye iç geçirdim :)
Biz Antepliler mi böyleyiz yoksa genel olarak acıyı seviyormuyuz bilemedim.Ama ben acı olmadan yaşayamam heralde.O bol acılı ekşili kısırın yanında bir kase domatesli turşuyu yedim kalktım valla.Bu kadar çok övdüğüme göre sizleri kısır,dometesli turşu ve diğer mamalarla başbaşa bırakıyorum :) 
Masada görmüş oldunuz sol taraftaki kısır kayık tabağını tek başıma yemiş bulunuyorum.Şimdi hepinizin yuh dediğini duyar gibiyim.Ama napim çok güzel olmuştu bide ben dayanamam kısıra valla beni ye diye bağırıyodu sevgili kısırım :)



medihanın sofrası

                                                  acılı ekşili kısır
                                               acılı domatesli turşu
                                            medihanın kakaolu tereyağlı keki
                                                   tuzlu kuru pasta

medihanın karışık turşusu
 
 
 
 
İşte yediğimiz bu lezzetli mamamlar hangisinin tarifini vereceğimi bilemiyorum.Herkesin kısır yapışı farklı.Bu yüzden siz kendi lezzetinize göre ksırınızı hazırlayın.Ben size domatesli turşunun tarifini vereyim.
 
 
DOMATESLİ TURŞU
 
MALZEMELER
 
  • 3 kilo domates
  • 1 kilo turşuluk süs biber
  • 1 baş sarımsak
  • 1 su bardağı zeytinyağı
  • 1 su bardağı sirke
  • 2-3 yemek kaşığı limon tuzu
  • 2-3 yemek kaşığı kaya tuzu(deniz tuzu)
  • 1 demet taze nane
  • turşu koyacağımız temiz kap
HAZIRLANIŞI
 
  1. Domatesleri ve süz biberleri yıkayalım.Domatesleri dörde bölüp et makinasında veya mutfak robotunda çekelim.süs biberleri eğer büyükse benim yaptığım gibi küçük küçük doğrayabilirsiniz.
  2. Çekilen domateslerin içine biberleri,zeytinyağını,sirkeyi,ezilmiş sarımsağı,limon tuzunu,kaya tuzunu ve naneyi ilave edelim.Hepsini iyice karıştırıp koyacağımız kabın içine koyalım.Buzdolabında bir hafta kadar saklayalım.
NOT:Ben zeytinyağı sirke ve limon tuzunu azar azar ilave ettim.Siz kendiniz ağız lezzetine göre azar azar ilave edibilirsiniz.Turşu yenecek hale gelince zaten kendini belli ediyor.Biberler altın sarısı görünümü oluyor.Gerçekten çok lezzetli bir turşu şiddetle tavsiye ediyorum :)
 
AFİYET BAL ŞEKER OLSUN :)












2 yorum: